Schoonster.
We Holland

“Als we het willen, dan kan het”.

Ondernemersgeest kenmerkt nieuwe commercieel directeur Schoonster.

Schoonster stelt Stephan Schmidt aan als commercieel directeur om haar positie in de top-10 van spelers in de schoonmaakbranche te optimaliseren. Wie is Schmidt; hoe laat hij Schoonster stralen in de wereld waar blinken de norm is?

 “Schoonmaak is een samenspel van logistiek en de menselijke factor. Ik hamer op timing; de juiste mensen, middelen en materialen op de juiste plek”, begint Schmidt (32) zijn verhaal. “Met een scherp oog voor de omgeving. Ken je het schip ss Rotterdam? Daar ging een collega letterlijk de boot in met zijn calculatie. Hij had enkele drempels over het hoofd gezien, waardoor de schoonmaakkarren niet te gebruiken waren.”

Waarom geloof je in Schoonster?

“Alle regionale ondernemers die samen Schoonster vormen ademen schoonmaak. Daarmee doel ik op de kennis waarover zij beschikken. Vaak is het bedrijf overgegaan van vader op zoon. Daar kan geen enkele opleiding tegenop.”

“Het partnerschap voegt waarde toe aan Schoonster. Zo vroeg Picnic om een proefschoonmaak bij een net opgeleverde locatie. De partner die daar schoonmaakt, zet zijn beste beentje voor. Een soort van onderling laten zien hoe goed ze zijn. Op een positieve manier; ze zijn bereid om van elkaar te leren. Ik zorg dan voor een perfecte timing en de nazorg. Inmiddels is Picnic een goede klant.”

Ondernemersgeest.

Ook de ondernemersgeest sluit goed aan bij de commercieel directeur. Vanuit zijn vorige werkgever, Schoonster partner Rotterdam, stond hij aan de wieg van de samenwerking tussen Tango en Schoonster. Een manager van Tango woonde op een locatie waar Schmidt de schoonmaak van het trappenhuis en portiek regelde. Deze manager vroeg of we ook tankstations deden? Ik antwoorde: “Als we het willen, dan kan het.” Schoonster is nu specialist in tankstations.

Welke visie breng je mee?

‘Transparantie, duurzame innovaties en een reële prestatienorm voor de medewerkers vind ik belangrijk. Daarom ben ik blij dat we werken met Schoonster.oo in samenwerking met Leviy en het Smart Cleaning Concept van Crohill. Schoonster.oo is een digitale oplossing die 24/7 ‘real-time’ informatie levert met betrekking tot de processen, prestaties en kwaliteit. Smart Cleaning maakt beter schoon dan op de traditionele manier én het werk van de schoonmaker wordt door de uitgekiende middelen en materialen minder zwaar. Dat laat ik ook zien in de praktijk. Verder …de ideeën stromen door bij Schmidt. Nog eentje dan: “Een instructie filmpje voor de schoonmaakmedewerkers middels een virtual reality bril.”