Schoonster.
We Ambitie
Schoonster in de top 10
  1. Sterke organisatie in categorie 50 tot 100 miljoen euro.
  2. Innovatieve en onderscheidende visie.
  3. Nederlandse organisatie met 20 betrokken partners.
  4. Landelijk maatwerk met alle specialistische diensten.
  5. Meer waarde en prestatiegericht op output.

De grote ambitie van Schoonster.

In 2015 was de schoonmaaksector een van de sterkst groeiende subsectoren van de Nederlandse economie. Het tij lijkt te zijn gekeerd, na jaren van tegenvallende omzetcijfers door felle concurrentie, hoge prijsdruk en bezuinigende opdrachtgevers. Wat deze ‘shake-out’ wel duidelijk heeft gemaakt, is dat het meer dan ooit gaat om creatieve oplossingen en innovatieve ideeën. En dat is precies de gedachte waarmee Schoonster is gestart. Onze ambitie? Hierin nog groter worden!

Top 10 in grootte.

In 2015 realiseerden de vijf grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een omzet van ruim 1,1 miljard euro. Dat is 66 procent van de totale schoonmaakomzet. Vorig jaar waren dit de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland: Hago, ISS, CSU, Asito en Gom Schoonhouden. SchoonGroep Nederland (nu opererend onder het merk Schoonster) bezette de achtste plek met een omzet van 64 miljoen euro. En, ook niet onbelangrijk, een flinke groei van 6,4%.

Nummer 1 voor onze klanten.

We houden natuurlijk graag een stevige positie in de top 10, maar belangrijker vinden we dat we bij onze klanten op nummer één staan. En dat is waar onze ambitie voor dit jaar en de volgende jaren liggen. Wij doen het anders, menselijker, bewuster, innovatiever.

Verantwoordelijkheid, vertrouwen en aandacht zijn essentieel voor duurzame relaties. Daarom zijn de Schoonster Partners zelf contactpersoon en verantwoordelijk voor alle zaken. Dus geen wisselende managers, afstandelijke directies of medewerkers die zaken afschuiven.

Van inspanning naar prestatie.

Een belangrijke trend in de schoonmaakbranche is de verschuiving van inspanningscontracten naar zogenoemde output- en prestatiecontracten. Dit is volgens ingewijden in de branche mede ingegeven door de toenemende flexibiliteit in kantoorbezetting. De nadruk ligt minder op het aantal uren schoonmaak en meer op het resultaat van de schoonmaak. Het schoonmaakbedrijf wordt afgerekend op waar het eigenlijk om gaat: ziet de omgeving er schoon uit? Een aanpak die Schoonster bevalt. Onder andere bij onze landelijke klant Rabobank werken we op deze manier.

Rabobank. Schoonmaken met de menselijke maat.
Nieuw: de schoonmaakrobot van Schoonster.
Schoonster en Gabor: zit als gegoten.